دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardگزارش سالانه پیمان منتشر شد: پیمان حدود ۵۰ درصد NPS دارد دیام برد
[ad_1]
زمان مطالعه: 5 دقایق
بدهی مستقیم یک فناوری مالی است که قرارداد در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در سال 1397 شرکت فرابوم با مشارکت مشترک در توسون اولین محصول خود را با نام پیمان معرفی کرد که تحت عنوان برداشت مستقیم با سه راه حل پرداخت فوری، دوره ای و اتوماتیک به مشتریان بانک ها و کسب و کارهای آنلاین خدمات ارائه می کند.
هدف اعلام شده از این قرارداد بیان می کند که قصد آنها «کسب سهم بازار پرداخت های آفلاین» در کشور است و بر همین اساس استراتژی های فنی، بازاریابی و توسعه کسب و کار خود را برنامه ریزی کرده اند.
در گزارش سالانه ای که پیمان منتشر کرد، بیشترین حجم معاملات در سال 1402 در 6 اسفند و بالغ بر 54 میلیارد ریال صورت گرفت. در دوم اسفندماه با بیش از 54 هزار تراکنش بیشترین تعداد تراکنش موفق به ثبت رسید. همچنین 80% کاربران پیمن امکان پرداخت مستقیم را در یکی از اپلیکیشن های گروه هزاردوستان (کافه بازار، دیوار و…)، اسنپ و آپ فعال کرده اند و مشتریان بانک های ملت، ملی و سامان نیز اکثریت کاربران پیمان را برای دایرکت دارند. پرداخت ها از نظر تعداد و اندازه تراکنش ها.
در زیر قسمت هایی از این گزارش را با هم می خوانیم. در صورت تمایل به ادامه مطلب می توانید فایل کامل گزارش را از اینجا دانلود کنید اینجا بخوانش.
رشد 124 درصدی در معاملات موفق در سال گذشته
تعداد کل معاملات موفق در سال 1402 نسبت به سال 1401 124.7 درصد افزایش داشته است. 11/815/512 معامله رسیده است.
مجموع معاملات موفق در سال 1402 با 204.5 درصد افزایش نسبت به سال 1401 به 744.9 هزار میلیارد ریال رسید.
در سال گذشته 3 میلیون کد ملی در این قرارداد تایید شد
در گزارشی که پیمان برای فعال سازی راه حل پرداخت مستقیم منتشر کرده است، کاربران با ارائه کد ملی و شماره تلفن همراه خود احراز هویت می شوند.
دوشنبه، روزی است که بیشترین تراکنش های توافقی را دارد
مشاهده پیمان از رفتار کاربران نشان می دهد که توزیع تراکنش های پرداخت مستقیم در روزهای مختلف هفته یکسان نیست. به گونه ای که دوشنبه ها روزهایی است که بیشترین معاملات و جمعه ها روزهایی است که کمترین معاملات قرارداد را در طول هفته دارند.
در طول روز، ساعت 9 صبح شلوغ ترین ساعت از نظر تعداد تراکنش ها و ساعت 4 صبح آرام ترین ساعت است.
چرا مردم از پیمان استفاده می کنند؟
پیمان در پاییز 1402 در یک طرح تحقیقاتی بازار، رفتار بیش از هزار مصرف کننده را که حداقل یک بار در دو ماه شهریور و مهر از مشاغل اینترنتی خرید کرده بودند، بررسی کرد. برخی از این افراد تجربه استفاده از پرداخت مستقیم را داشته اند و برخی نه. در یکی از سوالات از افرادی که تجربه استفاده از این راه حل را داشتند پرسیده شد که چه چیزی باعث شده از روش پرداخت Direct Debit استفاده کنند که پاسخ آن را در نمودار زیر مشاهده می کنید.
خرید شارژ و بسته اینترنت; رایج ترین خرید مصرف کننده در سال
در این گزارش می خوانیم که یکی از مهمترین کاربردهای پرداخت مستقیم، خریدهای مکرر است. تراکنش های آنلاین ما بیشتر از همه با آن سر و کار داریم و هر بار باید مسیر طولانی را طی کنیم تا فرآیند پرداخت را تکمیل کنیم.
خدمات اپراتور، پرداخت اقساط بانکی، سفارش غذا و سوپرمارکت ها، بلیط تاکسی، پرداخت حق بیمه، پرداخت اجاره، اینترنت منزل، صورتحساب ساختمان ها و اشتراک خدمات ویدئویی بیشترین انتخاب را دارند.
بدهی مستقیم Payman NPS حدود 50٪ است
یکی از شاخص های قابل اعتماد برای اندازه گیری رضایت کاربر از یک سرویس داده شده است NPS “امتیاز خالص پروموتر” و- در واقع این شاخص نشان می دهد که چند درصد از مشتریان مایلند خدماتی را به دیگران توصیه کنند و بر اساس تحقیقات شاخص NPS در این تحقیق، برای بدهی مستقیم 49.5 درصد است.
20 درصد کل معاملات مردم توسط بانک ملی انجام می شود
3.20 درصد از کارت های بانکی مورد استفاده در پرداخت های روزانه جامعه متعلق به بانک ملی است و 12.5 درصد از خریدها با کارت بانک ملت انجام می شود.
زمان پاسخگویی بانک ملت کمتر از 2 ثانیه است
البته یکی از مهمترین شاخص های پایداری راه حل پرداخت مستقیم، میانگین زمان و پاسخگویی بانک کاربر برای تکمیل تراکنش است. در سال 1402 این شاخص در اکثر بانک های طرف قرارداد بهبود یافته و میانگین زمان تراکنش برای کاربر کاهش یافته است و در بین بانک های مختلف بهترین عملکرد متعلق به بانک ملت است که میانگین زمان پاسخگویی را کاهش داده است. تا در کمتر از 2 ثانیه تراکنش های پرداخت را به مشتریان خود هدایت کند.
گزارش سالانه شرکت پیمان نشان می دهد که کاربران نهایی پرداخت مستقیم پیمان بسته به اینکه در کدام بانک حساب داشته باشند، رفتار متفاوتی از خود نشان داده اند.
همکاری مستقیم با 119 کسب و کار آنلاین
در گزارش سالانه ای که پیمان منتشر می کند، آمده است که در سال 1402، راه حل بدهی مستقیم پیمان به طور مستقیم در 119 کسب و کار اینترنتی قابل استفاده بوده است. با این حال، با در نظر گرفتن شرکای تجاری مانند پیمان آسانپرداخت، بازارپای و وندار که از زیرساختهای فنی پیمان استفاده میکنند، آن را در اختیار مشتریان، کاربران و زیر مجموعههای خود قرار میدهند که بر اساس این گزارش، تعداد پذیرندگان پیمان از هزار بنگاه فراتر رفته است.
نمودار زیر، شماره را به اشتراک بگذارید معاملات شرکتهای طرفین قرارداد را بر اساس انواع تجارت نشان می دهد.
77.7 درصد قراردادهای کاربری در هزارداستان، اپ و اسنپ فعال می شود.
35 درصد رضایت کاربر از پرداخت اسنپ
نمودار زیر نشان می دهد که بهترین تجربه استفاده از راهکار پرداخت مستقیم پیمان برای کاربران در اپلیکیشن عوارض اینترنتی اسنپ است که به 35 درصد می رسد.
برای مطالعه بیشتر، می توانید گزارش کامل را مطالعه کنید اینجا بخوانش.
[ad_2]